اطلاعات روی کارت حافظه حتی بعد از پاک کردن هم قابل بازیابی است :: کاکونت

کاکونت

کافی نت و خدمات رایانه در شیراز

کاکونت

کافی نت و خدمات رایانه در شیراز

کاکونت

آدرس: شیراز بلوار شهبد وفایی انتهای کوچه 14 کاکونت



>>>> *اگه نرم افزاری خواستین یا سوالی داشتین همین جا جواب میدم...*

طبقه بندی موضوعی
پیوندها
  • ۱
  • ۰

امنیت یکی از مهم‌ترین مسائلی است که این روزها و به‌واسطه تکنولوژی بیش از پیش در معرض از بین رفتن است. درواقع این داده‌های دیجیتالی هستند که امروزه بخشی بزرگی از زندگی ما را تشکیل داده‌اند و البته در معرض خطر هستند.

کارت‌های حافظه یکی از تجهیزات کاربردی برای نگه داده‌ها هستند اما ممکن است پس از مدت دیگر به کارت حافظه خود نیازی نداشته باشید بنابراین بخواهید یک کارت حافظه حجیم‌تر خریداری کنید. تکلیف کارت حافظه فعلی چیست؟ شاید آن را به کس دیگری بدهید اما بهتر است دست نگه دارید، حتی اگر کل اطلاعات موجود در کارت حافظه خود را پاک کنید!

 

اطلاعات روی مموری کارت به همین سادگی پاک نمی‌شود

درواقع زمانی که اطلاعات را از روی کارت حافظه پاک می‌کنید، تنها اطلاعات محل نگهداری فایل‌ها روی کارت حافظه پاک می‌شود اما همچنان محتوای فایل‌ها بافی می‌ماند که این اطلاعات را باز استفاده از نرم افزارهای بازیابی اطلاعات، می‌توان برگرداند.

این موضوع با بررسی و تجزیه و تحلیل 100 مموری کارت SD دست دوم توسط پژوهشگران دانشگاه Hertfordshire بریتانیا اثبات شده است. عملیات بازیابی اطلاعات روی این 100 کارت‌ حافظه‌ که قبلا در گوشی‌، تبلت، دوربین، هواپیماهای بدون سرنشین و... استفاده شده بودند، توانست حدود 75 درصد از اطلاعات را بازگرداند. از جمله اطلاعاتی که در این تحقیق استخراج شد، عکس‌های شخصی، کپی‌های گذرنامه، لیست تماس، شماره شناسایی و... بودند.

مسئله اینجاست که اگر اطلاعاتی که از روی کارت حافظه پاک می‌کنیم پاک نمی‌شوند پس چطور اطلاعات دیگری را می‎توان به آن انتقال داد؟ درواقع اطلاعاتی که بعد از پاک کردن اطلاعات سابق روی کارت حافظه منتقل می‌شود، روی فایل‌های قبلی ذخیره می‌شوند.

با این اوصاف اگر قصد دارید کارت حافظه خود را به دیگری بسپارید و البته امنیت اطلاعات برای شما اهمیت دارد می‌توانید با استفاده از نرم افزارها ویژه این کار، اطلاعات حافظه را کاملاً پاک کنید. درواقع این نرم افزارها اطلاعات کارت حافظه را با داده‌های تصادفی رونویسی می‌کند بنابراین اطلاعات قبلی شما دیگر قابل بازیابی نخواهند بود.


منبع





نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی