نتایج پژوهشی مأیوس‌‌کننده: اینترنت قاتل حافظه کاربران است قسمت اول :: کاکونت

کاکونت

کافی نت و خدمات رایانه در شیراز

کاکونت

کافی نت و خدمات رایانه در شیراز

کاکونت

آدرس: شیراز بلوار شهبد وفایی انتهای کوچه 14 کاکونت



>>>> *اگه نرم افزاری خواستین یا سوالی داشتین همین جا جواب میدم...*

طبقه بندی موضوعی
پیوندها
  • ۰
  • ۰


اینترنت قاتل حافظه



تیمی بین‌‌المللی از پژوهشگران دانشگاه‌‌های مختلف جهان از اثرهای ناخوشایند و البته دائمی اعتیاد به اینترنت روی سیستم شناختی و توجه و حافظه‌‌ی کاربران پرده برداشته‌‌اند.


شاید شما هم تاکنون با برخی هشدارها درباره‌ی عوارض کار مداوم با رایانه مواجه شده باشید؛ مثلا خیره‌‌شدن به صفحه در تمام روز مغز شما را از کار خواهد انداخت. اگرچه از دیدگاه علمی اوضاع تا این اندازه هم خراب به‌‌نظر نمی‌‌رسد، خبر ناامیدکننده این است که این اظهارات کم‌وبیش در واقعیت ریشه دارد. مطالعه‌‌ی تازه‌‌ای نشان می‌‌دهد کار مدام با اینترنت واقعا می‌‌تواند شیوه‌‌ی عملکرد مغز شما را تغییر دهد.


ادامه مطلب را بخوانید ...



تیمی بین‌المللی از پژوهشگران دانشگاه‌های وسترن سیدنی، هاروارد، آکسفورد، منچستر و کالج کینگز دریافته‌‌اند اینترنت می‌تواند تغییراتی حاد و درعین‌‌حال دائمی در مناطق خاصی از سیستم شناختی مغز افراد ایجاد کند؛ تغییراتی که ممکن است به‌‌نوعی بر ظرفیت‌‌ توجه و پردازش‌‌های مربوط‌‌به حافظه و تعاملات اجتماعی ما تأثیر بگذارد.

در اولین بررسی پژوهشگران فرضیات مهمی را بررسی کردند که به موضوع چگونگی اثرگذاری اینترنت بر فرایندهای شناختی انسان اختصاص داشت و سپس، با مقایسه‌‌ی نتایج تحقیقات روان‌شناسی و روان‌‌پزشکی و تصویربرداری عصبی فعلی، این فرضیه‌ها را اعتبارسنجی کردند. نتایج این پژوهش در یکی از برترین نشریه‌‌های تحقیقات روان‌پزشکی جهان با نام World Psychiatry منتشر شده است.



اینترنت قاتل حافظه



گزارش مفصلی که دکتر جوزف فرث، همکار تحقیقاتی ارشد این مطالعه و همکار افتخاری دانشگاه منچستر، تهیه کرد، شواهد لازم را برای تولید مدل‌های اصلاح‌شده درزمینه‌ی چگونگی تأثیر اینترنت بر ساختار و عملکرد و رشد شناختی گردآوری شده است.

یافته‌های مهم این گزارش حاکی از آن است که استفاده زیاد از اینترنت می‌تواند بر بسیاری از کارکردهای مغز تأثیر بگذارد. به‌عنوان مثال، جریان بی‌پایان یادآورها و اعلان‌ها از اینترنت ما را تشویق می‌کند به‌‌طورمداوم بخشی از توجه خود را به چنین مواردی معطوف نگاه داریم و این موضوع ممکن است بعدها باعث شود ظرفیت ما برای حفظ تمرکز روی وظیفه‌‌ای خاص کاهش یابد.


علاوه‌‌براین، دنیای آنلاین اکنون منبعی بسیار بزرگ و همواره دردسترس از حقایق و اطلاعات را دراختیار ما قرار داده که هرگز بیش از چند کلیک با ما فاصله ندارد. باتوجه‌به اینکه در‌حال‌حاضر بیشتر اطلاعات واقعی جهان را عملا زیر انگشتان خود دراختیار داریم، به‌‌نظر می‌رسد این خود به‌‌منزله‌‌ی ظرفیتی بالقوه برای دگرگون‌‌سازی نحوه‌‌ی ذخیره‌‌سازی و ارزش‌‌گذاری حقایق و دانش‌‌ها در جامعه و مغز ما باشد.

ظهور و استقبال گسترده‌‌ی عمومی از فناوری‌‌های آنلاین و رسانه‌‌های اجتماعی از موضوعاتی است که موجب نگرانی برخی معلمان و والدین نیز شده است. رهنمودهای سال ۲۰۱۸ سازمان بهداشت جهانی توصیه می‌کند کودکان دو تا پنج سال نباید بیشتر از یک ساعت در روز درمعرض تصاویر صفحه‌‌ی تلویزیون یا دیگر نمایشگرهای دیجیتال قرار گیرند. بااین‌حال، این گزارش همچنین نشان داد اکثر تحقیقات درباره‌ی بررسی اثرهای اینترنت بر مغز، تنها روی بزرگ‌سالان انجام شده و پژوهش‌‌های بیشتری برای تعیین مزایا و معایب استفاده از اینترنت در قشر جوان‌‌تر موردنیاز است.



پایان قسمت اول


منبع


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی