نتایج پژوهشی مأیوس‌‌کننده: اینترنت قاتل حافظه کاربران است قسمت دوم :: کاکونت

کاکونت

کافی نت و خدمات رایانه در شیراز

کاکونت

کافی نت و خدمات رایانه در شیراز

کاکونت

آدرس: شیراز بلوار شهبد وفایی انتهای کوچه 14 کاکونت



>>>> *اگه نرم افزاری خواستین یا سوالی داشتین همین جا جواب میدم...*

طبقه بندی موضوعی
پیوندها
  • ۰
  • ۰

اینترنت قاتل حافظه


دکتر فرث می‌گوید لزوم تحقیقات بیشتر احساس می‌‌شود؛ اما اجتناب از این اثرهای منفی بالقوه می‌تواند با اقدامات بسیار ساده‌‌ای محقق شود. او می‌‌گوید:

اجازه ندهید کودکان دراثر صرف بیش‌‌ازحد زمان در استفاده از دستگاه‌‌های دیجیتال، از سایر فعالیت‌های مؤثر بر رشد خود مانند تعامل اجتماعی و ورزش بازبمانند. هم‌‌اکنون اپلیکیشن‌‌ها و برنامه‌‌های نرم‌‌افزاری زیادی برای محدودکردن استفاده از اینترنت و دسترسی به تلفن‌های هوشمند و رایانه وجود دارند که والدین و مراقبان می‌توانند از آن‌ها برای ایجاد برخی از قوانین «دوستدار خانواده» درزمینه‌ی زمان استفاده از تجهیزات شخصی و نیز محتوای دردسترس اعضای جوان خانواده بهره ببرند.


ادامه مطلب را بخوانید...




جروم سریس، نایب‌رئیس و مدیر تحقیقات در مؤسسه تحقیقات سلامت NICM دانشگاه وسترن سیدنی و مؤلف ارشد این گزارش، بر برخی از تأثیرات بالقوه افزایش استفاده از اینترنت بر مغز تأکید می‌کند و می‌گوید:

بمباران محرک‌ها ازطریق اینترنت و تخصیص توجه افراد به آن، موجب طیف وسیعی از نگرانی‌ها شده است. معتقدم این موضوع به‌‌همراه افزایش نرخ نفوذ اینستاگرام، توانایی تغییر ساختار و عملکرد مغز را دارد؛ درحالی‌که به‌‌طوربالقوه بافت اجتماعی ما را نیز تغییر می‌دهد. برای به‌حداقل‌رساندن اثرهای زیاده‌‌روی در استفاده از اینترنت، تمرین‌‌های ذهن‌‌آگاهی و تمرکز را به‌همراه استفاده از تکنیک‌های «بهداشت اینترنت» نظیر کاهش انجام امور چندوظیفه‌‌ای آنلاین، کنترل رفتارهای وسواس‌‌گونه‌‌ در چک‌‌کردن پیام‌‌ها، کاهش فعالیت‌های آنلاین شبانه و نیز افزایش تعاملات مستقیم با افراد پیشنهاد می‌‌کنم.

دکتر جان توروس، نویسنده و مدیر برنامه‌‌ی روان‌پزشکی دیجیتال در مرکز پزشکی بث و از همکاران کلینیکی مدرسه‌‌ی پزشکی هاروارد، نیز دراین‌باره اعتقاد داد:

 یافته‌های این مقاله نشان می‌دهد هنوز چقدر باید درباره‌ی تأثیر دنیای دیجیتال بر سلامت روانی و سلامت مغز بیاموزیم. دراین‌میان، قطعا مزایای بالقوه‌ی جدیدی نیز برای برخی جنبه‌های سلامتی وجود دارد؛ اما باید میان این مزایا و خطرهای احتمالی تعادل برقرار کنیم.


اینترنت قاتل حافظه


دکتر جاش فیرث، از نویسندگان و همکاران تحقیقاتی آکسفورد افزود:

واضح است که اینترنت فرصت تعامل اجتماعی و بستر شکل‌‌گیری این ارتباطات را به‌‌طرز چشمگیری متحول کرده است. بنابراین، ظرفیت موجود در دنیای آنلاین را برای تغییر عملکرد اجتماعی خود باید دریابیم و مشخص کنیم کدام جنبه‌ها از رفتار اجتماعی ما تغییر خواهند کرد و کدام‌یک همچنان دست‌‌نخورده باقی خواهند ماند.

درهرحال، نتیجه‌‌ی حاصل از تلاش این دانشمندان نشان می‌دهد کاربرانی که از اینترنت زیاد استفاده می‌کنند، به‌‌زودی در انجام امور مرتبط‌‌به حافظه‌‌ی خود با مشکل مواجه خواهند شد و بسیار آسان‌‌تر از دیگران تمرکز خود را از دست خواهند داد. این، نشانه‌‌ای مأیوس‌‌کننده برای آینده‌‌ی نسل جوانی است که در عصر اینترنت زاده شده‌‌اند و جز پیوستن به این جریان عظیم، چاره‌‌ی دیگری پیش روی خود نمی‌‌بییند.




منبع

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی