بایگانی خرداد ۱۳۹۸ :: کاکونت

کاکونت

کافی نت و خدمات رایانه در شیراز

کاکونت

کافی نت و خدمات رایانه در شیراز

کاکونت

آدرس: شیراز بلوار شهبد وفایی انتهای کوچه 14 کاکونت



>>>> *اگه نرم افزاری خواستین یا سوالی داشتین همین جا جواب میدم...*

طبقه بندی موضوعی
پیوندها

۸ مطلب در خرداد ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۱
  • ۰

چندی پیش تولد 27 سالگی سیستم عامل لینوکس بود به همین مناسبت وبسایت omgubuntu.org لیستی از 27 حقیقت جالب را راجع‌به لینوکس منتشر کرد که ما در اینجا 21 مورد آن را نام می‌بریم.

لینوکس در سال ۱۹۹۱ توسط لینوس توروالدز (linus torvalds) ساخته شد، زمانی که این سیستم عامل شبه یونیکسی (unix like) و متن باز ایجاد شد تا در جهان انقلابی به پا کند. استارت آپ‌ها از آن بهره می‎برند،‌ زایش صنایع جدید، تولید گجت‌ها و گذرگاه‌ها (gateway) همگی مثال‌هایی از کاربرد لینوکس در دنیای امروز هستند. لینوکس سیستم عامل حاکم بر فضای ابری، اینترنت اشیا و موبایل‌ها است. هر چند که در جنگ دسکتاپ‌ها هنوز پیروز نشده، اما هیچ انکاری مبنی بر اعتبار و توانایی آن بر روی دسکتاپ‌ها نسبت به سایر رقبا (windows ,OS X) وجود ندارد.

قلب تپنده ی دنیای مدرن و یک نیروی همه جانبه است که زندگی دیجیتال را تحت نفوذ داده،‌ لینوکس همه جا هست. شما می‎توانید قطار‌های سریع السیر، گران قیمت ترین سوپر کامپیوتر‌ها و همینطور اسمارت فون‌ها، ربات‌های فضایی و روتر‌های فوق العاده امن را پیدا کنید که از لینوکس استفاده می‎کنند.


 ادامه مطلب رو مطالعه کنید ...

  • سید محسن جوانمردی
  • ۰
  • ۰

اینترنت قاتل حافظه


دکتر فرث می‌گوید لزوم تحقیقات بیشتر احساس می‌‌شود؛ اما اجتناب از این اثرهای منفی بالقوه می‌تواند با اقدامات بسیار ساده‌‌ای محقق شود. او می‌‌گوید:

اجازه ندهید کودکان دراثر صرف بیش‌‌ازحد زمان در استفاده از دستگاه‌‌های دیجیتال، از سایر فعالیت‌های مؤثر بر رشد خود مانند تعامل اجتماعی و ورزش بازبمانند. هم‌‌اکنون اپلیکیشن‌‌ها و برنامه‌‌های نرم‌‌افزاری زیادی برای محدودکردن استفاده از اینترنت و دسترسی به تلفن‌های هوشمند و رایانه وجود دارند که والدین و مراقبان می‌توانند از آن‌ها برای ایجاد برخی از قوانین «دوستدار خانواده» درزمینه‌ی زمان استفاده از تجهیزات شخصی و نیز محتوای دردسترس اعضای جوان خانواده بهره ببرند.


ادامه مطلب را بخوانید...

  • سید محسن جوانمردی
  • ۰
  • ۰


اینترنت قاتل حافظه



تیمی بین‌‌المللی از پژوهشگران دانشگاه‌‌های مختلف جهان از اثرهای ناخوشایند و البته دائمی اعتیاد به اینترنت روی سیستم شناختی و توجه و حافظه‌‌ی کاربران پرده برداشته‌‌اند.


شاید شما هم تاکنون با برخی هشدارها درباره‌ی عوارض کار مداوم با رایانه مواجه شده باشید؛ مثلا خیره‌‌شدن به صفحه در تمام روز مغز شما را از کار خواهد انداخت. اگرچه از دیدگاه علمی اوضاع تا این اندازه هم خراب به‌‌نظر نمی‌‌رسد، خبر ناامیدکننده این است که این اظهارات کم‌وبیش در واقعیت ریشه دارد. مطالعه‌‌ی تازه‌‌ای نشان می‌‌دهد کار مدام با اینترنت واقعا می‌‌تواند شیوه‌‌ی عملکرد مغز شما را تغییر دهد.


ادامه مطلب را بخوانید ...

  • سید محسن جوانمردی
  • ۰
  • ۰

computer


معمولا کامپبوترها در مواقع حساس و زمان‌هایی که ما بیشترین نیاز را به آن‌ها داریم، از کار می‌افتند. گاهی هنگام کار بر روی یک پروژه، قبل از فشردن دکمه Save ممکن است کامپیوتر خاموش شود و ما همه اطلاعات خود را از دست بدهیم.
با توجه به این مسئله این‌که بتوانیم زمان خراب شدن کامپیوتر خود را حدس بزنیم، کمک بزرگی محسوب می‌شود. خوشبختانه این امکان وجود دارد. خرابی‌های کامپیوتر به آن‌ اندازه که به‌نظر می‌رسند، تصادفی نیستند.

در ادامه به توضیح علامت‌هایی که نشان می‌دهد، کامپیوتر ممکن است از کار بیافتد، می‌پردازیم. همچنین راه‌کارهایی برای حل این مشکلات ارایه خواهیم کرد.

  • سید محسن جوانمردی
  • ۰
  • ۰

زندگی بهتر


چگونه برای برای تغییر زندگی، سوالاتی بهتر از خودتان بپرسید؟

زندگی یک سوال است.

در دنیایی سرشار از عدم اطمینان، افرادی که فکر می‌کنند پاسخ همه چیز را می‌دانند گرفتار می‌شوند. زیرا حقیقت این است که رفتن به سطح بعد در زندگی نیازمند پرسیدن سوالات بهتر از خودتان است.

و کسی که فکر می‌کند همه ‌چیز را می‌داند معمولا سوالی نمی‌پرسد.

اگر مهارت‌ها و توانایی‌های بهتر، روابط غنی‌تر و درآمد بالاتری می‌خواهید باید شروع به پرسیدن سوالاتی متفاوت‌ از خودتان کنید.


ادامه را بخوانید تا بدانید چرا و چگونه.


  • سید محسن جوانمردی
  • ۱
  • ۰

قوانین و اصول موفقیت در کار و زندگی

رسیدن به موفقیت راه پیچیده و غیرقابل دسترسی نیست تنها کافیست با روز و قوانین آن که توسط افراد با تجربه به دست آمده آشنا شده و آنها را به کار گیرید. برای کسب موفقیت تنها تلاش کافی نیست بلکه آشنایی با قوانین مخصوص و به کارگیری آنها در زندگی می تواند شما را سریعتر به اهداف تان رسانده و باعث موفق شدن شما در هر کاری شود.

 چند قانون جهانی موفقیت را باهم مرور خواهیم کرد که در عین سادگی موثر و کارساز هستند. باید بگوییم که این فهرست به هیچ وجه تمام عیار نیست ولی با این حال، این نقطه شروع بسیار خوبی است که از آن برای ایجاد یک نقشه راه برای داشتن زندگی موفق، استفاده کرد.


اصول موفقیت



به ادامه مطلب مراجعه کنید

  • سید محسن جوانمردی
  • ۱
  • ۰

گوگل فتواسکن چیست و چگونه کار می‌کند؟

گوگل PhotoScan یک اپلیکیشن همراه و تکمیل‌کننده Google Photos است که اجازه می‌دهد کاربران عکس‌های چاپی خود را اسکن و به صورت دیجیتالی آرشیو کنند.


این اپلیکیشن نه تنها از عکس‌های چاپی یک نسخه دیجیتالی تهیه می‌کند؛ بلکه به طور خودکار پیشرفته‌ترین و به‌روزترین فناوری‌های رتوش و ویرایش عکس را اعمال می‌کند. از جمله، می‌تواند کیفیت عکس را بالا برده و چشم‌اندازی بهتری به آن بدهد. همین‌طور، برخی از معایب عکس مانند قرمزی چشم، نور ضعیف و چرخش عکس را اصلاح و رفع می‌کند.


در واقع، گوگل به دنبال ساخت نرم‌افزار اسکن تصاویر برای کاربران بوده است. نرم‌افزاری که علاوه بر اسکن عکس‌های قدیمی چاپ شده، امکان ویرایش هوشمند، ذخیره‌سازی و اشتراک‌گذاری آسان عکس‌ها را روی مدیاهای مختلف فراهم کند.


شما می‌توانید عکس‌های قدیمی و چاپ شده خود را با نرم‌افزار PhotoScan به نسخه دیجیتالی تبدیل کرده و روی حساب کاربری فوتوز گوگل خود یا روی دراپ‌باکس و هر جای دیگری ذخیره و آرشیو کنید.


به ادامه مطلب مراجعه کنید


  • سید محسن جوانمردی
  • ۱
  • ۰

 

اگر نگران امنیت خود در شبکه اجتماعی اینستاگرام هستید و می‌خواهید بدانید از ابتدا تاکنون اینستاگرام چه اطلاعاتی از شما را در سرورهایش ذخیره کرده، در ادامه همراه ما باشید. در این مطلب به آموزش گرفتن بکاپ اطلاعات اینستاگرام برای دسترسی به همه داده‌های ذخیره شده در سرور می‌پردازیم.

 

شبکه‌های اجتماعی در حال حاضر به یک منبع جامع ازاطلاعات شخصی کاربران تبدیل شده‌اند. این سرویس‌ها می‌توانند در هر زمان، به داد‌ه‌هایی که از کاربران مختلف در سرورهایشان ذخیره کرده‌اند، دسترسی داشته باشند که همین هم باعث نگرانی بسیاری از افراد شده است. 

 

از آنجایی که اینستاگرام به عنوان یکی از شبکه‌های اجتماعی پرکاربرد در میان کاربران محسوب می‌شود و روزانه میلیون‌ها اطلاعات مختلف از افراد در این سرویس قرار می‌گیرد، امنیت در آن به عنوان یک فاکتور مهم و ضروری تلقی می‌شود.

 

اینستاگرام با درک دغدغه کاربران در رابطه با بحث امنیتی، بخش جدیدی را به اپلیکیشنش اضافه کرده که توسط آن می‌توان به تمامی داده‌هایی که از فرد در سرورش ذخیره کرده، دسترسی داشت. در واقع با وارد شدن به این بخش، اینستاگرام تمامی اطلاعاتی را که از شما در اختیار دارد، برایتان ارسال می‌کند. این قابلیت به عنوان روشی برای گرفتن بکاپ اطلاعات اینستاگرام محسوب شده که توسط آن می‌توانید تمامی اطلاعات خود در این شبکه اجتماعی را به صورت یکجا دانلود و ذخیره کنید. 

 

برای گرفتن بکاپ اطلاعات اینستاگرام خود و دسترسی به تمامی داده‌هایی که این شبکه اجتماعی از شما جمع آوری کرده، مراحل زیر را به ترتیب دنبال کنید:

 

جدیدترین نسخه از اینستاگرام را از پلی استور یا اپ استور دانلود کنید.

با باز کردن اپلیکیشن، وارد پروفایل خود شوید.


به ادامه مطلب مراجعه کنید

  • سید محسن جوانمردی