گوگل فتواسکن چیست و چگونه کار می‌کند؟ :: کاکونت

کاکونت

کافی نت و خدمات رایانه در شیراز

کاکونت

کافی نت و خدمات رایانه در شیراز

کاکونت

آدرس: شیراز بلوار شهبد وفایی انتهای کوچه 14 کاکونت



>>>> *اگه نرم افزاری خواستین یا سوالی داشتین همین جا جواب میدم...*

طبقه بندی موضوعی
پیوندها
  • ۱
  • ۰

گوگل فتواسکن چیست و چگونه کار می‌کند؟

گوگل PhotoScan یک اپلیکیشن همراه و تکمیل‌کننده Google Photos است که اجازه می‌دهد کاربران عکس‌های چاپی خود را اسکن و به صورت دیجیتالی آرشیو کنند.


این اپلیکیشن نه تنها از عکس‌های چاپی یک نسخه دیجیتالی تهیه می‌کند؛ بلکه به طور خودکار پیشرفته‌ترین و به‌روزترین فناوری‌های رتوش و ویرایش عکس را اعمال می‌کند. از جمله، می‌تواند کیفیت عکس را بالا برده و چشم‌اندازی بهتری به آن بدهد. همین‌طور، برخی از معایب عکس مانند قرمزی چشم، نور ضعیف و چرخش عکس را اصلاح و رفع می‌کند.


در واقع، گوگل به دنبال ساخت نرم‌افزار اسکن تصاویر برای کاربران بوده است. نرم‌افزاری که علاوه بر اسکن عکس‌های قدیمی چاپ شده، امکان ویرایش هوشمند، ذخیره‌سازی و اشتراک‌گذاری آسان عکس‌ها را روی مدیاهای مختلف فراهم کند.


شما می‌توانید عکس‌های قدیمی و چاپ شده خود را با نرم‌افزار PhotoScan به نسخه دیجیتالی تبدیل کرده و روی حساب کاربری فوتوز گوگل خود یا روی دراپ‌باکس و هر جای دیگری ذخیره و آرشیو کنید.


به ادامه مطلب مراجعه کنید


گوگل فوتواسکن چگونه کار می‌کند؟

بهترین ویژگی اپلیکیشن فوتواسکن گوگل این است که گوشی شما را به یک اسکنر همراه تبدیل می‌کند.

ایده عکس گرفتن از یک عکس چاپی و ذخیره‌سازی روی گوشی چندا جدید و بدیع نیست و اپلیکیشن‌های زیادی آن را پیاده‌سازی کردند اما همه می‌دانیم که عکس گرفتن با دوربین گوشی از یک عکس دیگر چقدر بی‌کیفیت درمی‌آید یا نور محیط اطراف و انعکاس‌هایی که هست باعث خرابی کار می‌شود.

اما فوتواسکن این معایب عکس گرفتن را از بین می‌برد و سعی می‌کند با گرفتن چند عکس از زاویه‌های مختلف و بعد پردازش و ترکیب آن‌ها به یک عکس نهایی با کیفیت برسد.

مثلا، فوتواسکن گوگل روی لبه‌های عکس چاپی حساس است و سعی می‌کند حاشیه‌ها و لبه‌ها را صاف و تمیز دربیاورد. به همین دلیل است که عکس‌های دیجیتالی شده کیفیت خوب و بالایی دارند و انگار با یک دستگاه اسکنر فیزیکی پر قدرتی اسکن شدند.

چگونه از گوگل فتواسکن برای دیجیتالی‌سازی عکس‌های قدیمی استفاده کنیم؟


اپلیکیشن گوگل‌اسکن برای دستگاه‌های اندرویدی و iOS عرضه شده است. شما باید این نرم‌افزار را دانلود و در چند مرحله خیلی ساده نصب و برای استفاده آماده کنید:

۱- روی گزینه Install در اپ استوری که نرم‌افزار فوتواسکن را دانلود کردید؛ بزنید تا ویدیوی آموزش اسکن عکس‌ها شروع به نمایش کند. روی گزینه Start Scanning بزنید تا فرآیند راه‌اندازی نرم‌افزار آغاز شود.

۲- در مرحله بعد، باید به نرم‌افزار PhotoScan مجوز دسترسی به عکس‌ها، دوربین، مدیا، فایل‌ها و رکورد ویدیو را بدهید. در دو مرحله باید روی گزینه Allow بزنید.

۳- پس از اینکه مجوزهای لازم داده شده؛ پنجره اسکن عکس‌ها باز می‌شود و شما می‌توانید اولین عکس خود را اسکن و ذخیره کنید. برای اولین اسکن، نرم‌افزار به شما می‌گوید چگونه عمل کنید.

چگونه عکس‌های قدیمی را اسکن کنیم؟

هنگامی که می‌خواهید با فوتواسکن یک عکس را اسکن کنید؛ گوگل به شما پیشنهاد می‌دهد عکس را در پس‌زمینه‌های مختلفی قرار دهید تا مطمئن شود تصویر اصلی به درستی شناسایی و اسکن شده است.

اگر می‌خواهید روی فرش اسکن کنید؛ بهتر است یک کاغذ ساده سفید زیر آن قرار دهید. اگر روی میز اسکن می‌کنید؛ بهتر است اطراف عکس خلوت باشد. بهتر است محیط به قدر خوبی روشن باشد. نگران انعکاس نورها روی عکس نباشید چون تمام این‌ها توسط خود نرم‌افزار حذف می‌شوند.

برای اسکن یک عکس:

۱- عکس را روی یک سطح صاف قرار دهید.

۲- روی شاتر دوربین بزنید تا یک عکس گرفته شود.

۳- نرم‌افزار از شما می‌خواهد دایره را روی نقطه‌های سفید قرار دهید. هنگامی که دایره به طور کامل روی نقطه سفید منطبق می‌شود؛ کمی منتظر بمانید تا نقطه سفید به نقطه آبی تغییر رنگ دهد.

۴- این پروسه را برای نقطه‌های سفید دیگر هم تکرار کنید.

۵- هنگامی که اسکن عکس کامل می‌شود؛ یک تیک دایره‌ای سبزرنگ در وسط صفحه ظاهر خواهد شد که نشان می‌دهد اسکن عکس تمام شده است.

چگونه عکس اسکن شده را تنظیم کنیم؟

گاهی اوقات اسکن عکس به درستی انجام نشده است و مثلا یک گوشه کامل نیست. در این مواقع، اسکن عکس را دوباره انجام دهید ولی این بار سعی کنید دایره‌ روی نقاط سفید به طور کامل منطبق شود و دستتان را نگه دارید تا نقطه‌ها آبی شوند.

اگر هنوز عکس به خوبی اسکن نشده است؛ سعی کنید در پس‌زمینه دیگری کار اسکن عکس را انجام دهید. ممکن است عکس کمی به یک سو پیچ خورده باشد. برای رفع این مشکل، روی کلید Rotate بزنید و این کار را ادامه دهید تا عکس به درستی در زاویه خودش قرار گیرد.

با عکس‌های کوچک، ممکن است نرم‌افزار فوتواسکن عکس بزرگتری اسکن کرده باشد که شامل پس‌زمینه هم هست یا حاشیه‌های بیشتری دارد که باعث شده عکس از فرم واقعی بیفتد.

در این مواقع، روی گزینه Adjust بزنید و بعد سعی کنید چارچوب عکس را با انگشت‌تان مشخص کنید. برای این کار، باید انگشت را روی دایره کناری چارچوب قرار داده و بکشید تا روی گوشه درست عکس قرار گیرد.

به این روش می‌توانید گوشه‌های عکس را به درستی تنظیم کنید. هنگامی که کار تنظیم عکس تمام شد روی گزینه Done بزنید.

چگونه یک عکس را به اشتراک بگذاریم؟

هنگامی که یک عکس اسکن شده و تنظیمات آن هم انجام شد؛ به صورت خودکار در در فضای گوگل فوتوز ذخیره می‌شود. اما شما گزینه‌هایی برای آپلود عکس در فضاهای ذخیره‌سازی دیگر یا اشتراک‌گذاری آن با دوستان‌تان دارید.

هنگامی که عکس را باز کردید؛ روی منوی Share از بالا گوشه سمت راست ضربه بزنید. وقتی این منو باز شد؛ می‌توانید سرویسی که می‌خواهید عکس را روی آن آپلود یا به اشتراک بگذارید را انتخاب کنید.



منبع

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی